عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم-راهبرد معاصر
عیادت نماینده مقام معظم رهبری از مجتبی امانی | هدیه رهبر انقلاب برای سفیر ایران در لبنان عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم موشک‌باران گسترده شمال اراضی اشغالی | هلاکت افسر صهیونیست سازمان ملل: بیش از ۹۰۰ هزار نفر در لبنان آواره شده‌اند بن سلمان در دیدار با عراقچی: پادشاهی سعودی در مورد ایران مصمم است بیانیه کاخ سفید بعد از گفتگوی بایدن و نتانیاهو هاآرتص: ایران توان جنگ ویران‌کننده علیه اسرائیل دارد عراقچی: ایران و عربستان با هم می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند مأموریت موفقیت آمیز هدهد حزب الله + جزییات عراقچی راهی قطر شد جزئیات عملیات جوخه‌های ترور اسرائیل در نابلس تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی با حزب‌الله لبنان سقوط جنگنده «اف ۱۸» و کشته شدن خلبان آن در کویت گفتگوی تلفنی نتانیاهو و بایدن درباره تحولات منطقه از جمله ایران عراقچی با بن سلمان دیدار کرد

عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم

وزیر خارجه ایران در دوحه گفت: حمایت‌های ما از محور مقاومت در لبنان و فلسطین به حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک محدود نخواهد بود و هر چیزی که لازم باشد برای آنها فراهم می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۲۵۹۷۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید عباس عراقچی که به دوحه قطر سفر کرده است، در گفتگوی اختصاصی با الجزیره تصریح کرد: با وجود اینکه به‌دنبال جنگ یا تشدید تنش نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها می‌توانند اراده ما را امتحان کنند.
اسرائیل به دنبال جنگی گسترده است

وی ادامه داد: خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر این اساس ماهیت پاسخ خود را پس از بررسی دقیق مشخص خواهیم کرد. اسرائیل به دنبال یک جنگ گسترده و کشاندن کشور‌ها به این جنگ است. ایران تنها کشوری نیست که خواهان جنگ گسترده نیست، بلکه همه از فاجعه چنین جنگی آگاهند.
ایران هرگز مقاومت را رها نخواهد کرد

وی ادامه داد که مقاومت می‌تواند به اسرائیل پاسخ دهد. نتانیاهو به هدف خود در جنگ غزه که حذف حماس بود، نرسید. در لبنان نیز با همین وضعیت روبرو خواهد شد. حمایت‌های ما به حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک محدود نخواهد بود و هر چیزی که لازم باشد برای آنها فراهم می‌کنیم.

عراقچی درباره سفرش به لبنان نیز گفت که دیدار‌هایی جدی و خوب و بدون تنشی را در بیروت انجام داده و ایران از تصمیمات دولت لبنان و مقاومت حمایت خواهد کرد.

وی توضیح داد که در بیروت، رایزنی‌هایی در مورد چگونگی آتش‌بس و توقف کشتار، کشتار و ویرانی انجام داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: ما هرگز از حمایت از مقاومت دست برنداشته‌ایم، از بیروت نیز اعلام کردم که ایران مقاومت را رها نخواهد کرد.
نقش کشور‌های منطقه در مهار بحران جاری

عراقچی در بخش دیگری از این مصاحبه به نقش کشور‌های بزرگ منطقه در کنترل تنش‌های تشدید شده جاری اشاره کرد و گفت که عربستان سعودی نقش زیادی در منطقه دارد و نیز قطر کشوری تاثیرگذار است. «در حال رایزنی با آنها برای توقف جنگ هستیم».
غیرمستقیم با آمریکا تبادل‌نظر می‌کنیم

وی درباره مذاکره با آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه نیز گفت: کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق کشور‌های دیگر باز است و به‌طور غیرمستقیم تبادل نظر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود که اهتمام جهانی به آنچه در لبنان و غزه روی می‌دهد، مهم‌ترین نتیجه این تماس‌هاست و بر ضرورت یافتن راه حل دیپلماتیک برای این بحران یک توافق وجود دارد. /فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار